31 augusti, 2012

Fragment

Jag är
en sakletare.
En platsletare.
En känsloletare och historieletare.
En sökare som försöker se allt för vad det verkligen är.

Jag har under en lång tid samlat på mig föremål och udda saker som jag funnit ett värde i. Inte för att jag alls ha vetat vad jag ska till att göra med dessa saker, men för att jag har känt att "denna, den måste bara få följa med hem". Någonstans för att lyfta fram dem till sitt riktiga värde. Istället för att lämna dem på sin anonyma plats för att aldrig mer få minnas eller upplevas.

Här under presentrar jag ett urval av verk som innehåller dessa saker. Det liknar inte något jag gjort tidigare men påminner en del om mina kollage, fast dessa består av flera lager av verkliga fysiska ting som inte har fixerats bara lagts över och under varandra.

Alla är som fragment,
av det vi vill se i dem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar